Przewodnik po zakupach Autocross – wybierz odpowiedni samochód

17 grudnia 2019 0 przez admin

122 total views, 1 views today

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​autocross może być bardzo zabawnym i ekscytującym sportem. Brałem udział w kilku wydarzeniach w mojej okolicy. Uważam, że hobby jest bardzo uzależniające.

Spośród wszystkich innych moich zainteresowań, myślę, że to najlepszy „huk za grosze”, jeśli chodzi o emocje związane z samochodem. Każdy może wziąć udział. Każdy samochód (niektóre kluby mają wyjątki od tego, choć nie ma SUV-a, ani ciężarówki) może się ścigać. Zaletą tego rodzaju wyścigów jest to, że rywalizujesz z innymi w swojej klasie, zwykle określonymi przez SCCA, jednak jesteś na torze sam, więc istnieje minimalna szansa na trafienie innymi samochodami.

Moim zdaniem najtrudniejsza część autocrossu (oprócz nauki wyścigów) to znalezienie odpowiedniego samochodu. Oczywiście możesz korzystać z codziennego sterownika, ale nie jest to zalecane, jeśli zamierzasz uczestniczyć w kilku wydarzeniach rocznie. Autocross może bardzo szybko zużyć się na opony i inne komponenty i bardzo szybko może stać się drogi. Poleciłbym zdobyć pojazd, którego można użyć do autocrossu. Może to być „samochód z przyczepą” lub samochód, którym nadal możesz jeździć po drodze, ale używaj go tylko do tego hobby.

Przy wyborze samochodu do autocrossu należy wziąć pod uwagę 4 kluczowe elementy:

1) Jaki rodzaj samochodu zdobyć

2) Cena samochodu

3) Ogólny stan pojazdu (jeśli jest używany)

4) Ulepszenia / modyfikacje na rynku wtórnym

JAKI RODZAJ SAMOCHODU UZYSKAĆ ​​W AUTOCROSS:

W przypadku wyścigów autocrossowych niektórzy zakładają, że samochód musi być bardzo mocny, mały, dwudrzwiowy i zmodyfikowany. To nie jest do końca dokładne. Chociaż ten typ samochodu byłby fajny, nie musi być konkurencyjny w autocrossie.

Pamiętaj, że większość imprez i klubów z autocrossem ma samochody zgrupowane w jakiejś klasie. Klub, w którym uczestniczę, jest zgodny z wytycznymi SCCA Class. Klasy pomagają grupować samochody, aby ten sam „poziom” pojazdów mógł pozostać konkurencyjny w obrębie każdej klasy.

Ma to na celu uniknięcie stanu myślenia „największy i najszybszy jest najlepszy”. Niesprawiedliwe byłoby umieszczenie mocno zmodyfikowanego Porsche GT3 w stosunku do standardowego Forda Focus. Dlatego to robią.

Tak więc, aby wybrać odpowiedni samochód do autocross, prawdopodobnie chciałbyś coupe lub kabriolet FIRST, jeśli to możliwe. Sedany również mogą dobrze działać, ale niektóre sedany nie są nastawione na modyfikacje, chociaż dzisiejsze sedany sportowe naprawdę zaczynają przejmować kontrolę.

Ręczna skrzynia biegów byłaby jednak zalecana, jeśli masz automat, który również jest OK. Możesz rozważyć zamianę na podręcznik w przyszłości, aby zachować konkurencyjność. Ponownie, nadal istnieje automatyka typu „sport shift”, która z każdym dniem staje się coraz lepsza.

Idealnie byłoby również chcieć mieć samochód z napędem na tylne koła do autocross. Samochody RWD zazwyczaj zapewniają lepszą kontrolę i obsługę w większości przypadków. Wiem, że niektórzy entuzjaści nie zgadzają się ze mną, ale to jest OK. Z drugiej strony użyłem kilku samochodów z napędem na przednie koła, które jeżdżą z najlepszymi z nich.

CENA £:

Cena zakupu samochodu do autocross jest zawsze dla mnie czynnikiem. Ja, podobnie jak wielu innych, nie stać mnie na drogi pojazd na autocross. Są jednak tacy, którzy mogą sobie na to pozwolić, a cena nadal jest dla nich kwestią do rozważenia.

Zakres od 0 do 5000 USD:

Jest to zakres, który większość z nas początkujących chce rozpocząć. Oczywiście darmowy jest DOBRY, ale weźmy pod uwagę trzeci składnik (ogólny stan), gdy pojawi się ta opcja. Oto kilka samochodów, które mogą osiągać dobre wyniki i mają wiele opcji do ulepszenia:

1989-1997 Mazda Miata – Bardzo ładny stosunek mocy do masy. Jest bardzo popularny na autocross. 1979-1991 Mazda RX7 – Szybki mały samochód, dobrze się trzyma. Wiele dostępnych aktualizacji. 1989-1998 Nissan 240sx – Kilka aktualizacji na rynku wtórnym, radzi sobie bardzo dobrze. 1990-1999 BMW Seria 3 – bardzo wszechstronny samochód. Teraz możesz znaleźć bardzo ładne modele w tej ofercie. 1988-2000 Honda Civic / CRX – Widziałem kilka modeli dobrze konkurujących w autocrossie. 1984-1999 Toyota MR2 – Niski środek ciężkości, świetne osiągi, środkowy silnik. 1990-1999 Mitsubishi Eclipse / Eagle Talon – Wiele ulepszeń, niektóre modele Turbo AWD. 2000-2007 Ford Focus – samochody bardzo konkurencyjne. Modele SVT dostępne w przedziale cenowym. 1997-2003 VW Golf – hatchbacki zawsze lubią autocross. Modele VR6 dostępne w asortymencie. 1990-1999 Acura Integra – Podobnie jak Civic, bardzo konkurencyjny z wieloma ulepszeniami.

Może być kilka innych samochodów, które przegapiłem, które mieszczą się w tym przedziale cenowym. Metoda, której używam do polowania na samochody, może się różnić w zależności od typu, którego szukam. Będę korzystać z lokalnych ogłoszeń drobnych, Craigslist. Będę również korzystać z wyszukiwania większych samochodów i rozszerzać mój ogólny obszar „polowań”. Z powodzeniem znalazłem świetne samochody za pomocą VEHIX, AutoTrader, a także rządowych witryn aukcyjnych.

A co z samochodami z autocross powyżej 5000 USD? Cóż, cieszę się, że tak myślisz, ponieważ zamierzam wymienić je poniżej.

Jeśli masz trochę pieniędzy do pracy i chcesz zdobyć coś nowszego, możesz rozważyć następujące samochody:

Zakres od 5 001 do 20 000 USD:

Zakres ten może obejmować nowsze samochody, a także samochody używane, które mają nie więcej niż kilka lat. Pamiętaj, że samochody zwykle tracą na wartości bardzo szybko, więc z biegiem lat niektóre nowsze samochody mogą być w zasięgu ręki za mniej pieniędzy i świetnie nadają się do autocrossu. Poniższe samochody przychodzą na myśl w tym zakresie:

1998-Current Mazda MX-5 – Wciąż ten sam podstawowy samochód, ale większa moc, ponieważ stały się nowsze. 2003-Obecny VW Golf – Jeszcze bardziej zmodyfikowany niż poprzednie wersje, dobrze konkurują. 1992-1997 Mazda RX7 – 3. generacja ma podwójne turbodoładowanie i może konkurować w trybie autocross. 1992-2006 BMW M3 – M3 są przeznaczone do wyścigów. Niektóre nowsze modele znajdą się w tym zakresie. 1998-2003 BMW M5 – M5 są bardzo mocne i dobrze konkurują w swojej klasie. 1994-Current Ford Mustang / Cobra – Bardzo wszechstronny samochód. Dobrze konkuruje w klasie. 1994-2002 Camaro / Firebird – Dobrze konkuruje w klasie. Wiele aktualizacji autocross. 2007-Current Mazda Mazdaspeed3 – Turbo, hatchback, dobrze konkuruje w autocrossie. 2003-2008 Nissan 350z – Świetny samochód autocrossowy, bardzo popularny na torze. W tym asortymencie mieszczą się również specjalne zestawy Autocross Kit, takie jak V6 Stalker.

Ten przedział cenowy może się różnić w zależności od pojazdu. Wiele z tych samochodów jest wciąż nowych i może wymagać pożyczek na ich zakup.

Widmo o wartości 20 001 USD będzie się składać z niektórych współczesnych modeli, a także oczywistych „super samochodów”, które wszyscy szanujemy, takich jak Corvette, Viper, Porsche, Ferrari, Lotus i inne. Nie dołączę listy dla tych, ponieważ jeśli kupujesz jedną z nich do autocross, zrobiłeś swoje badania.

OGÓLNY STAN POJAZDU (UŻYWANY):

Kupując drugi samochód do autocross, traktuj go tak, jakbyś kupował swój codzienny samochód dla kierowcy. Chcesz, aby samochód był stosunkowo wolny od poważnych problemów. Wyścigi autocross mogą obciążyć ramę samochodu, zawieszenie, hamulce, oponę i całe nadwozie samochodu.

Chcesz mieć pewność, że samochód nie uległ poważnym wypadkom. Naprawa lub uszkodzenie ramy może być bardzo niebezpieczną mieszanką podczas autocrossu. To jest NAJWAŻNIEJSZA rzecz, na którą należy zwrócić uwagę przy zakupie samochodu na autocross. Doświadczyłem i skorzystałem z usługi Experian o nazwie AutoCheck. Oferują nieograniczoną liczbę kontroli VIN dla jednej z opcji usług, a cena jest znacznie lepsza niż w przypadku innych usług. Użyłem go podczas zakupów i jest bardzo przydatny, gdy sprawdzasz historię pojazdu.

Kolejnym ważnym elementem do sprawdzenia w samochodzie są poważne problemy z podzespołami, takie jak dym wydostający się z tylnej części układu wydechowego, poważne wycieki oleju (w większości używanych samochodów spodziewane są niewielkie wycieki) niewielkie / poważne przegrzanie silnika. Autocross jest na zewnątrz, a ty pchasz samochód do granic możliwości. Chcesz, aby główne komponenty były w jak najlepszej formie. Wspomniane problemy mogą sprawić, że utkniesz na torze, jeśli nie będziesz ich uważał.

Zwykle spodziewam się drobnych napraw lub napraw zapobiegawczych w moich pojazdach, kiedy kupuję ich autocross. Jak wspomniałem powyżej, małe wycieki oleju / płynu są „OK” i zwykle można je bardzo łatwo naprawić. Małe wycieki informują nas, że samochód jest właśnie używany i może nie być narażony na wyciek. Duże / poważne wycieki informują nas, że samochód mógł zostać zaniedbany przez poprzedniego właściciela i może nieść w tym momencie resztkowe problemy. Patrząc na samochód, uruchom go, prowadź z włączoną klimatyzacją (nawet jeśli nie działa). Po zakończeniu jazdy próbnej pozostaw ją na biegu jałowym, idąc dookoła samochodu i kontynuując kontrolę. Jeśli samochód ma problem z przegrzaniem, często jest to czas, który pokaże. Ta wskazówka pomogła mi uniknąć kilku pięknych samochodów z autocross, które miały problem z przegrzaniem.

Pasy i węże to moja najczęstsza „profilaktyczna” naprawa, którą wykonuję, nawet jeśli nie stanowią problemu. Zawsze najlepiej jest wiedzieć, kiedy ważny element został wymieniony, niż „zgadywać” i ufać poprzedniemu właścicielowi. Pompy wodne również należą do tej kategorii.

Ludzie zawsze sprawdzają przy zakupie używanego samochodu opony. Tak, jest to ważne w przypadku autocross, ale nie po to, aby zobaczyć, jak „dobre” są opony, ale aby sprawdzić, czy samochód wymaga wyrównania. Autocross polega na prowadzeniu pojazdu i musisz mieć pewność, że zdolność „prowadzenia” samochodu jest tam, gdzie powinna być.

Dlaczego nie przejmować się oponami? Cóż, opony powinny być jedną z rzeczy do rozważenia zakupu na początku do autocross, więc istniejące opony powinny zostać usunięte. Opony są prawdopodobnie najczęściej kupowanym produktem do noszenia przez członka autocross. Wielu autocrossowych kierowców przyniesie zestaw opon do wyścigów, jeden do jazdy do domu (ci, którzy nie używają przyczepy), a niektórzy nawet przyniosą części zamienne do opon wyścigowych. Jest to tak powszechne, że Tire Rack oferuje opony tylko do autocrossu. Użyłem ich i są najlepszym miejscem na opony do tego.

MODYFIKACJE PO RYNKU DLA AUTOCROSS:

Jeśli kiedykolwiek spojrzysz na świat wtórny przemysłu motoryzacyjnego, wiesz, że dosłownie tysiące miejsc do kupienia i kupienia. Wymienię kilka miejsc, o których większość ludzi nie myśli, ale nieoczekiwanie mają coś dla fanów autocrossu.

Po pierwsze, autocrossowe samochody NIE zawsze wymagają poważnych ulepszeń, aby być konkurencyjnym. Kierowca może korzystać z pojazdu podstawowego i konkurować z innymi pojazdami seryjnymi, pozostając konkurencyjnym. Gdy zaczniesz intensywnie modyfikować lub ulepszać, możesz zacząć przenosić się do różnych klas i konkurować z innymi samochodami, które są jednakowo modyfikowane. Pamiętaj o tym, gdy chcesz coś zmienić.

Zwykle mówię, że najpierw zmodyfikuj proste rzeczy: wlot, wyczerpanie i ogólne dostrajanie. Większość kierowców autocross nie odchodzi daleko od tego. To powinny być pierwsze rzeczy, które próbujesz ulepszyć, uczestnicząc w autocrossie, aby uzyskać jak najwyższą wydajność swojego pojazdu.

Jeśli zdecydujesz się pójść dalej, aby być bardziej konkurencyjnym, moją następną rekomendacją będą modyfikacje zawieszenia i przechyłu nadwozia. Pamiętaj, że niektóre ulepszenia w tym obszarze mogą zmienić twoją klasę. Pamiętaj o sprawdzeniu regulaminu klubu lub grupy za pomocą tych modyfikacji.

Zwykle najszybszą aktualizacją do samochodu z autocrossem byłyby pręty / wsporniki wieży przedniego i tylnego amortyzatora. Zazwyczaj są niedrogie w zakupie i łatwe w instalacji. Są również bardzo modułowe, co oznacza, że ​​przy zakupie będą one działać z innymi elementami zawieszenia (zwykle). Ta modyfikacja pomaga usztywnić zawieszenie i ramę samochodu oraz pomaga w pokonywaniu zakrętów.

Następną rekomendacją modyfikacji byłyby przednie i tylne wahacze i linki. Części te pomagają również toczyć się nadwoziu podczas pokonywania zakrętów i prowadzenia, a czasem mogą być modułowe w stosunku do całego układu zawieszenia.

Ostateczne ulepszenie zawieszenia jest zwykle najdroższe: rozpórki (amortyzatory / sprężyny). To ulepszenie zwykle działa dobrze z powyższymi elementami, ale reklamy mają większą sztywność, większą reakcję na prowadzenie, a czasami obniżają samochód ogólnie dla niższego środka ciężkości.

Po zmodyfikowaniu całego zawieszenia, moim następnym zaleceniem byłoby ulepszenie hamulców (przynajmniej klocków). Pomoże to w zatrzymywaniu się w tych momentach, w których konieczne jest naciśnięcie hamulca podczas okrążenia. Należy pamiętać, że wysokowydajne klocki hamulcowe zwykle zużywają się znacznie szybciej niż OEM.

Jedną z ostatnich rzeczy, które polecam ulepszyć, są opony. Teraz nie mówię, że nie powinieneś PIERWSZE kupować nowych opon podczas autocrossu, ale mówię, aby nie ulepszać ich jeszcze do opon autocross / wyścigowych. Większość entuzjastów autocrossu powie ci, abyś najpierw przyzwyczaił się do standardowych / opon w samochodzie.

Po przyzwyczajeniu się do zapasów opon, zmiana ich na oponę wyścigową lub oponę miękką faktycznie skróci czas okrążenia (i tak jest w teorii).

Ostatnia uwaga. Polecam wymianę płynów w samochodzie na możliwie jak najwięcej syntetycznych płynów. Płyny syntetyczne mają wyższą odporność na ciepło i mogą zająć intensywne chwile, które będziesz wkładał na samochód podczas okrążeń autocross.



Source by Shaun Putnam